Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Op de eerste beelden van een nog vrij fors gecamoufleerde auto kunnen we alvast zien dat de nieuwe A3 vooraan de stijlcanons van de meest recente producten van het merk overneemt. Geavanceerde led-matrixkoplampen moeten daar de weg optimaal uitlichten. In zijaanzicht lijkt de achterruit iets schuiner te staan, terwijl de vijfdeurs Sportback zijn kenmerkende derde zijruitje behoudt.
De rode remklauwen lijken te suggereren dat we hier al naar de sportievere S3-variant kijken, maar of die dan techniek van de toekomstige VW Golf 8 GTI kiest of net zoals de Skoda Octavia RS een plug-inhybride wordt, is nog niet duidelijk. De S3-hypothese wordt trouwens achteraan bevestigd door de vier uitlaatpijpen en de diffuserachtige uitsnijding van de achterbumper.
Net zoals de nieuwe Seat Leon, Skoda Octavia en VW Golf 8 staat de nieuwe A3 op een geëvolueerde versie van de MQB-architectuur. Dat betekent dat de hardware tussen al die modellen verregaand inwisselbaar is. Audi wil vooral het verschil maken met zijn eigen set-up van alle systemen.
Daarom looft het ook breeduit de nieuwe variabele schokdemping, die voortaan werkt met een klep die meer of minder vloeistof in de dempers laat stromen in plaats van een magnetische vloeistof die door een elektrisch veld wordt beïnvloed. De Duitsers verwijzen verder naar de nieuwe quattro-vierwielaandrijving, waarvan de Haldex-koppeling achteraan tegen het achterdifferentieel is geplaatst en tot 100 procent van het koppel naar de achterwielen kan sturen.
De A3 Sportback krijgt verder nog de progressieve besturing van de groep, die meer direct wordt naarmate het stuur verder wordt afgedraaid. De nieuwe A3 wordt volledig onthuld tijdens het salon van Genève begin maart.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...