Nieuwe Kawasaki Versys: een ER-6 in een leisure outfit !

  • Wouters Bruno
  • 04 augustus 2006
Kawasaki versterkt het succes van zijn ER-6 door de lancering van de Versys. Deze « Trail »-versie van de ER-6 komt de offerte van niet-triestige standaardmotors verbreden. Met zijn échte veelzijdigheid, zou deze motor zich aan elk wegdek en aan elke verkeersomstandigheid moeten kunnen aanpassen. Het uitzicht werd grondig herzien tegenover de ER-6. Toch werd het raamwerk en de motor behouden, maar vervolledigd door een volledige herziene wegverbinding. Een upside-down vork, en een « banaanvormige » achterbrug maken serieus het verschil uit, alsook de verhoogde veerhoogte. De splinternieuwe bekleding geeft hem een eigen persoonlijkheid. De voorzijde, versierd met een nieuw voorlicht die al veel commentaar kreeg op de forums, verlengt zich op de brandstoftank en draagt een aangenaam windscherm. De radiator, minder discreet dan deze van de ER-6, ziet er nogal uitgestald uit. De dynamische rijhouding zou een aangename beheersing moeten geven van deze motor, een gemene karaktertrek van de trails waarop elk van ons zich vlug op zijn gemak voelt, maar wel indien de zadelhoogte niet te hoog uitsteekt en die dus ontoegankelijk zou stellen voor de gewone stervelingen. De motorblok, afgeleid van de l'ER-6, werd bewerkt om te beantwoorden aan elk regime en meer bepaald in lage toeren. De goede wil en het karakter kennende die deze twin in zijn eerste kleedje ontwikkelde, zal deze Versys (Versatile System !) zeker plezant reageren in degelijke snelheden. Hij komt bij te staan in de motorcategorie die dagelijks verbreed en die onder andere de Yamaha MT-03, de Derbi Mulhacen of de Bonneville Scrambler telt. De « Trail » stijl van de Versys zal deze niet toelaten om het asfalt te verlaten, daar zijn 17 duimse banden niet aangepast zijn. De intelligente ABS optie werd slim voorzien op deze motor die bij ons beschikbaar zal zijn eind november.

Meer lezen over:

Over de auteur: Wouters Bruno Bruno Wouters schrijft sinds 2005 voor Vroom. Als iets wielen en een motor heeft, is Bruno een gelukkig man.
Technologische evoluties boeien hem zeker, maar sensaties zoekt hij het liefst op plattelandswegen met een Morgan of met de motor.
Foto's ©: Manufacturer. Source ©: KAWASAKI.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km