Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Eind dit jaar stopt Mitsubishi met de productie van de Colt en de Outlander in het Nederlandse Born, vlak over de grens. Slecht nieuws voor de 1.500 medewerkers, onder wie 300 Belgen, die moeten hopen een reddende engel. De Europese productiestop betekent echter niet het einde voor de modellen Colt en Outlander: over enkele weken onthult Mitsubishi de gloednieuwe Outlander in Genève.
Van Mitsubishi krijgt NedCar in Born geen nieuw model meer, deze nieuwe Outlander komt dus met de boot uit Japan. Op mogelijk iets langere levertijden na, zal dat voor de Europese klanten geen gevolgen hebben. De Outlanders werden in Born in elkaar geschroefd met 80 procent buitenlandse onderdelen (ingevoerde bouwpakketten of zogeheten complete knockdown kits).
Tenzij een andere fabrikant nog potentieel ziet in Born, is het in december 2012 helemaal gedaan. Tegen dan (vanaf het einde van de zomer om precies te zijn) staat bij de Europese Mitsubishi-dealers al de derde generatie van de Outlander. Volledig nieuw, maar met ongeveer dezelfde afmetingen als het huidige model.
De ingenieurs streefden naar meer veiligheid (automatisch remsysteem, Lane Departure Warning, ...), meer comfort (elektrische kofferklep, volwaardige derde zitrij, ...) en een lager verbruik (start-stopfunctie, boordcomputer die ecologisch rijden aanmoedigt, ...). De minimale CO2-uitstoot zou rond 130 g/km schommelen. Bij de Europese lancering is de Outlander leverbaar met een 2.0 benzine of een 2.2 Mitsubishi-diesel en twee- of vierwielaandrijving. Tegen 2013 moet ook een Outlander plug-inhybride klaar zijn.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.