Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De derde generatie van de Skoda Octavia staat klaar om de markt te betreden. Nog altijd met veel ruimte en een lage prijs als uitgangspunt, maar wel een flinke scheut groter dan zijn voorganger.
De Octavia mag als eerste Skoda het nieuwe Volkswagen-platform gebruiken, dat al de basis vormt voor de Audi A3, Volkswagen Golf en Seat Leon. Opvallend is dat de Tsjech 9 cm langer en 4,5 cm breder is dan de vorige generatie. Zo snoept hij niet te veel klanten af van de nieuwe en iets kleinere Rapid en wordt tegelijk het grote gat met de Superb gedicht.
De Octavia oogt als een sedan, maar is nog altijd een berline met handige kofferklep en grote bagageruimte (maar liefst 590 liter). Het design is tijdloos en sober, al zien we in de oplopende lijn van de achterramen (een ‘vin’) nog enige fantasie.
Hij moet het meer hebben van zijn ruimte (het langste interieur in deze klasse) en praktische vondsten zoals een tweezijdig bruikbare bagagemat of een ijskrabber aan de binnenzijde van de tankklep. De uitrusting is helemaal mee met de tijd. Een vermoeidheidsdetector, een rijstrookassistent, een automatische afstandsregelaar, verkeersbordenherkenning, infotainmentsystemen met aanraakscherm: het behoort allemaal tot de mogelijkheden.
Onder de motorkap verschijnen TSI- en TDI-krachtbronnen, van de 1.6 TDI tot de 1.8 TSI. Onder meer door staal met hoge treksterkte te gebruiken, bespaarde Skoda zo’n honderd kilogram gewicht tegenover de voorganger. Dat is uiteraard gunstig voor het verbruik: de 1.6 TDI (110 pk) Greenline haalt een theoretisch gemiddelde van 3,8 l/100 km.
Skoda lanceert de nieuwe Octavia in het voorjaar van 2013. Achter de schermen werkt het aan een breakversie, een snelle RS en een variant met vierwielaandrijving.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.