Officieel: dit is de nieuwe Hyundai i10

Hyundai presenteert de nieuwe generatie van zijn stadsauto, de i10. De derde generatie bewaart de praktische aspecten van zijn voorganger maar kiest voor een aantrekkelijkere, sportievere stijl.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 03 september 2019
  • Lancering

Officieel: dit is de nieuwe Hyundai i10

Zoals Hyundai al in een teaser aankondigde laat het merk het segment van de stadsauto’s niet links liggen. In Frankfurt laat Hyundai de derde generatie van de i10 zien. Vergeleken met zijn voorganger valt die op door zijn sportievere stijl en hoekigere proporties. Het dak is 2 centimeter lager, de vleugels 2 centimeter breder. Om de stijl nog meer te benadrukken, kan het dak in een rode of zwarte contrastkleur worden gekozen.

Officieel: dit is de nieuwe Hyundai i10

Met 3,67 meter blijft hij nog steeds compact, maar hij kan worden besteld met vier of vijf plaatsen. Met 252 liter is de koffer nog vrij ruim voor zijn segment, en die is dankzij een 3 centimeter lagere laaddrempel ook praktischer.

Officieel: dit is de nieuwe Hyundai i10

Officieel: dit is de nieuwe Hyundai i10
Officieel: dit is de nieuwe Hyundai i10

De i10 mikt ook op connectiviteit. Op de topversies zien we een groot scherm van 8 duim dat alle mogelijke verbindingen aanbiedt, en dat ook als achteruitrijcamera dient. Een inductielader voor smartphones wordt ook aangeboden.

Officieel: dit is de nieuwe Hyundai i10

Voor een stadsauto beschikt de Hyundai i10 over redelijk wat rijhulp. Afhankelijk van de uitvoering is er een automatische noodremhulp met voetgangerherkenning, rijstrookassistentie, vermoeidheidsherkenning, verkeersbordherkenning en zijn er automatische grootlichten.

Officieel: dit is de nieuwe Hyundai i10

Bij de lancering is de nieuwe i10 er met twee benzinemotoren: een 1.0 MPI-driecilinder van 67 pk en een 1.2 MPI-viercilinder van 84 pk. Beide motoren zijn er ofwel met manuele vijfbak, ofwel met gerobotiseerde vijfbak.

Officieel: dit is de nieuwe Hyundai i10

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km