Officieel: Porsche vernieuwt zijn bestseller, de Macan

In Shanghai laat Porsche de nieuwe generatie van de Macan zien, zijn populaire SUV. De achterkant krijgt een nieuwe lichtsignatuur, het interieur wordt geüpdatet en hij krijgt nieuwe uitrusting.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 25 juli 2018
  • Lancering

Net als andere recente Porsches als de Cayenne en Panamera krijgt de nieuwe Macan een lichtstrook op de achterkant. Voor de rest blijven de looks trouw aan het model dat in 2014 werd voorgesteld en meer dan 350.000 klanten kon overtuigen. Naar Porsche-normen is dat een bestseller. Vooraan komen er trouwens standaard led-koplampen, en de Macan krijgt nieuwe koetswerkkleuren.

Moderner PCM

Binnenin valt vooral het nieuwe “Porsche Communication Management” (PCM) op, dat de connectiviteit voor zijn rekening neemt. Dat staat boven de middentunnel en centrale ventilatiemonden en ziet zijn grootte toenemen tot 11 duim. De nieuwe Macan krijgt optioneel het “GT Sport”-stuur met “Sport Response Button”, dat in combinatie met het Sports Chrono Package bliksemsnelle inhaalmaneuvers oplevert.

Nieuwe uitrusting

Porsche deelt mee dat de Macan nieuwe uitrusting krijgt, zoals een verwarmde voorruit en ionisator die de luchtkwaliteit aan boord verbetert en bijzonder populair is in Azië. De Macan krijgt ook een Traffic Jam Assist die in files werkt tot een snelheid van 60 km/u.

Verbeterd chassis

Sinds zijn lancering zijn er veel premiumconcurrenten bijgekomen, maar de Macan krijgt een verbeterd chassis om zijn status als sportieve SUV te verbeteren. De verbeteringen zorgen voor meer stabiliteit en comfort, terwijl nieuwe banden meer zijdelingse grip moeten opleveren voor meer rijplezier.

Geduld

De Macan die in Shanghai getoond wordt, is uitsluitend bedoeld voor de Chinese markt (die meer dan 100.000 van de 350.000 verkochte exemplaren voor zijn rekening neemt). Voor technische details over de versie voor onze markt, zoals nieuwe motoren, is het nog even wachten. In België gaat het orderboekje in september open.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km