MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Seat had het al een tijdje aangekondigd, maar nu is het officieel: de Tarraco vervolledigt als grootste SUV het Seat-gamma. De Spanjaard is verkrijgbaar met vijf of zeven zitplaatsen en komt begin 2019 op de markt.
Het gaat Seat de laatste jaren eindelijk terug voor de wind. Dat is deels te danken aan het SUV-aanbod van het merk. Dat telt met de Ateca een stalgenoot van de Volkswagen Tiguan in de rangen, en met de Arona een SUV in het hyperpopulaire B-segment. De 4,74 meter lange Tarraco vormt nu de kers op de taart, en kan qua afmetingen binnen de Volkswagen-groep wedijveren met de Skoda Kodiaq en de Volkswagen Tiguan Allspace.
Tegelijk is de Tarraco de voorbode van het nieuwe design dat toekomstige Seats moet gaan sieren. In wezen verschilt het niet zoveel met het design van de huidige Seats, maar de scherpe lijnen worden voortaan wat meer afgewisseld met vloeiende vormen.
De Tarraco debuteert met twee benzine- en twee dieselmotoren onder de kap. De benzinemotoren bestaan uit een 1.5 TSI van 150 pk (met manuele zesbak en voorwielaandrijving) en een 2.0 TSI van 190 pk (met DSG7-automaat en vierwielaandrijving). Het dieselaanbod bestaat uit de 2.0 TDI in twee vermogensversies: 150 pk (met manuele zesbak en voorwielaandrijving of DSG7 en vierwielaandrijving) en 190 pk (met DSG7 en vierwielaandrijving). Seat zet meteen ook de poort naar hybride aandrijflijnen open, maar houdt het voorlopig op “een later tijdstip”.
Een adaptieve ophanging moet voor meer rijplezier zorgen. Of voor meer rijcomfort voor de vijf en optioneel zeven passagiers. Want net als de Kodiaq en Tiguan Allspace is de Tarraco desgewenst een zevenzitter. De Seat pakt uit met een rist aan veiligheidssnufjes, van rijstrookhulp en een dodehoekwaarschuwing tot een adaptieve snelheidsregelaar met filehulp. Chauffeurs kunnen rijinformatie weergeven op het digitale instrumentenpaneel of het infotainmentscherm bedienen met gebaren, een primeur voor een Seat.
Bestellen kan je de Tarraco vanaf december, begin 2019 staat hij in de showrooms.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...