Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Met een lengte van 4,38 meter plaatst de Karoq zich trouwens precies tussen de Ateca en de Tiguan. De breedte bedraagt 1,84 meter, de hoogte 1,60 meter. Met een wielbasis van 2,64 meter moet deze Tsjechische SUV voldoende plaats bieden aan vijf passagiers. Geen zeven, daarvoor heeft Skoda immers de Kodiaq.
Maar aan plaats geen gebrek aan boord van deze Karoq: de kofferruimte bedraagt 521 liter, en kan met de achterbank neergeklapt worden uitgebreid tot 1.630 liter. Die achterbank bestaat trouwens uit drie afzonderlijk te verstellen én te verwijderen zetels. Haal ze eruit, en je beschikt over een totaalvolume van 1.810 liter. Optioneel toegankelijk via een elektrische kofferklep die je opent met een voetzwaai onder de achterbumper.
Skoda voorziet bij de lancering vijf motoren: twee benzines en drie diesels. De benzinemotoren zijn de 1.0 en 1.5 TSI, die respectievelijk goed zijn voor 115 en 150 pk. Aan dieselkant vinden we de 1.6 en 2.0 TDI terug. De eerste produceert 115 pk, de tweede is te krijgen met 150 en 190 pk. Alle motoren zijn gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak of DSG7-zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Alleen de 2.0 TDI van 190 pk komt standaard met de DSG7 en vierwielaandrijving.
De Skoda Karoq beschikt over de laatste connectiviteits- en veiligheidssnufjes. Een bloemlezing: een wifi-hotspot, Apple Car Play, Android Auto, MirrorLink, inductielaadpunt voor je smartphone, parkeerhulp, rijstrookassistentie, fileassistentie, dodehoekwaarschuwing, verkeersbordherkenning, en uiteraard een noodremhulp met voetgangerherkenning. Op de optielijst vinden we ook nog full led-koplampen terug en een digitaal instrumentenpaneel genre Virtual Cockpit bij Audi. Een primeur bij Skoda!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.