BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
We hebben niet lang moeten wachten op de OPC-versie van de nieuwe Corsa. De Renault Clio RS, Peugeot 208 GTI en VW Polo GTI weten wat hen te wachten staat.
De vorige Corsa OPC liet bijzondere herinneringen achter: de motor werkte als een duiveltje in een doosje maar het chassis was niet in staat om het vermogen over te brengen. Alleen de speciale Nürburgring-versie kon wat orde op zaken zetten. Ook de nieuwe Corsa OPC heeft veel vermogen. De 1.6 turbo levert 207 paarden en een koppel van 280 Nm. De Opel Corsa OPC vlamt dus over het asfalt, haalt 100 km/u in 6,8 seconden en heeft een topsnelheid van 230 km/u.
Qua stijl volgt deze Corsa de OPC-filosofie. Discretie is er dus niet bij. Grote luchtinlaten, een smalle luchtopening op de motorkap, spoilers (sober of opvallend, aan jou de keuze), een dubbele Remus-uitlaat, een diffuser enzovoort. Het interieur blijft niet achter met Recaro-zetels en kleine accenten zoals een afgevlakt stuurwiel, sportpedalen en tot slot specifieke tellers en een OPC-versnellingspook.
De 1.6 turbomotor brengt zijn vermogen naar de voorwielen via een handgeschakelde zesversnellingsbak. Veel vermogen is zinloos zonder controle, daarom heeft het chassis een regelbare FSD-ophanging die voortdurend de instelling van de schokdempers aanpast. Het 10 mm lagere chassis heeft ook verschillende rijmodi die inwerken op de tractiecontrole en het ESP. Goed nieuws voor wie graag het circuit opzoekt: je kunt het volledig uitschakelen.
De Nürburgring-versie is er niet meer, maar Opel biedt een Performance Package met 18-duimsvelgen, een sportiever onderstel, dikkere Brembo-remmen en … een mechanische zelfsper. Vooral dat laatste is uitstekend nieuws.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...