Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De Duitse specialisten in Rüsselsheim gaan de toekomstige benzinemotoren voor alle PSA-merken bouwen. De motoren worden geëlektrificeerd en verwacht tegen 2022.
Het technisch centrum in Rüsselsheim krijgt de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de volgende generatie benzinemotoren met hoog rendement voor alle merken van de PSA-groep. De motoren komen dus onder de kap terecht bij Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel en Vauxhall.
De nieuwe generatie benzineviercilinders wordt geoptimaliseerd om samen te werken met elektromotoren. Volgens de eerste informatie die Opel doorstuurt, komen de motoren tegen 2022 op de markt. Ze zullen niet alleen in Europa worden aangeboden, maar ook in China en Noord-Amerika. Daarmee bevestigt PSA zijn interesse om terug te keren naar de andere kant van de oceaan.
De Opel-ingenieurs zullen de toekomstige motorfamilie ontwikkelen op basis van de huidige aluminium 1.6 PureTech-motoren van PSA. “De motoren krijgen de meest recente technologische toepassingen, zoals directe injectie, drukvoeding en variabele kleppenafstelling”, zegt Opel. “De motoren zullen uiterst efficiënt zijn en een laag verbruik en lage CO2-uitstoot laten optekenen.”
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!