Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Volkswagen-groep meldt een probleem bij de bevestiging van de gordels achteraan in de nieuwe VW Polo en Seat Ibiza/Arona. In totaal worden er meer dan 400.000 auto’s teruggeroepen.
Op drie compacte modellen van het nieuwe MQB A0-platform kan een probleem in het ontwerp van de veiligheidsgordels voor een veiligheidsprobleem zorgen. Met vijf passagiers, waarvan iemand centraal achteraan en links achteraan, kan de sluiting van de gordel links achteraan openen. Bij een schok, stevig remmen of een plotse richtingverandering kan de centrale gordel namelijk op de rode knop op de sluiting van de linker gordel duwen. En zo de gordel onbedoeld losmaken.
De terugroepactie omvat alle nieuwe Polo’s, Ibiza’s en Arona’s, in totaal iets meer dan 400.000 auto’s. Volkswagen en Seat geven mee dat de terugroepactie over enkele weken begint. Klanten zullen een brief krijgen met de vraag om een afspraak bij hun concessiehouder te maken.
In een officiële mededeling zeggen Volkswagen en Seat dat de Polo, Ibiza en Arona gehomologeerd blijven “met strikte naleving van de geldende wetten” en dat ze veilige auto’s zijn. Toch raden de merken hun klanten aan om niemand centraal achterin plaats te laten nemen tot ze bij hun concessiehouder langs zijn geweest.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.