Peugeot 508 L: zoek de zeven verschillen

Constructeurs durven hun berlines al eens te verlengen voor de Chinese markt. Met deze 508 L wil Peugeot meer doen dan alleen een langere wielbasis te voorzien voor de Chinezen. Zoek de zeven verschillen…

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 20 november 2018

1. 5,5 centimeter langere wielbasis

De vaakst voorkomende techniek om de Chinezen te verleiden: de wielbasis verlengen om meer ruimte achteraan te creëren. Bij de 508 werd die wielbasis met 5,5 centimeter uitgerekt.

2. 10 centimeter langer koetswerk

De 508 L is 4,86 meter lang. Dat is 10 centimeter langer dan de Europese berline. Al bij al een “klassieke” aanpassing van een Europese auto voor de Chinese markt.

3. 6 centimeter hoger dak

Het dak van de 508 L werd een stuk hoger geplaatst dan dat van de Europese 508. Chinese klanten willen namelijk graag meer hoofdruimte en zijn dus minder te vinden voor de coupélijn van onze Europese versie.

4. Raamkaders

Om de instap makkelijker te maken, krijgen de Chinese klanten van de Peugeot 508 L in plaats van frameloze ruiten klassieke portieren met raamkaders.

5. Geen grote kofferklep

De Europese kofferklep die in feite als vijfde deur fungeert, maakt in de 508 L plaats voor een klassieke koffer. Een vierdeurs wordt in China als prestigieuzer beschouwd.

6. Langere gordellijn

Als je in profiel naar de 508 L kijkt, zie je dat de glanzende ruitomlijsting onderaan aan de gordellijn verder doorloopt om de nieuwe afmetingen minder massief te doen lijken.

7. Huawei-interface

Het laatste verschil zie je niet aan de buitenkant. De Chinese versie krijgt een geconnecteerde interface van Chinese specialist Huawei. De ‘L’ in 508 L staat volgens Peugeot namelijk niet alleen voor ‘Luxe’ en ‘Long’, maar ook voor ‘Latest Technology’.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km