Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Constructeurs durven hun berlines al eens te verlengen voor de Chinese markt. Met deze 508 L wil Peugeot meer doen dan alleen een langere wielbasis te voorzien voor de Chinezen. Zoek de zeven verschillen…
De vaakst voorkomende techniek om de Chinezen te verleiden: de wielbasis verlengen om meer ruimte achteraan te creëren. Bij de 508 werd die wielbasis met 5,5 centimeter uitgerekt.
De 508 L is 4,86 meter lang. Dat is 10 centimeter langer dan de Europese berline. Al bij al een “klassieke” aanpassing van een Europese auto voor de Chinese markt.
Het dak van de 508 L werd een stuk hoger geplaatst dan dat van de Europese 508. Chinese klanten willen namelijk graag meer hoofdruimte en zijn dus minder te vinden voor de coupélijn van onze Europese versie.
Om de instap makkelijker te maken, krijgen de Chinese klanten van de Peugeot 508 L in plaats van frameloze ruiten klassieke portieren met raamkaders.
De Europese kofferklep die in feite als vijfde deur fungeert, maakt in de 508 L plaats voor een klassieke koffer. Een vierdeurs wordt in China als prestigieuzer beschouwd.
Als je in profiel naar de 508 L kijkt, zie je dat de glanzende ruitomlijsting onderaan aan de gordellijn verder doorloopt om de nieuwe afmetingen minder massief te doen lijken.
Het laatste verschil zie je niet aan de buitenkant. De Chinese versie krijgt een geconnecteerde interface van Chinese specialist Huawei. De ‘L’ in 508 L staat volgens Peugeot namelijk niet alleen voor ‘Luxe’ en ‘Long’, maar ook voor ‘Latest Technology’.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!