Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Transport&Environment is een ngo die zich onder meer tot doel heeft gesteld om elke vorm van bedrog door de Europese autosector aan de kaak te stellen. De vereniging heeft in het verleden al meermaals met metingen in realistische scenario’s aangetoond dat zelfs Euro 6-diesels nog steeds veel schadelijker zijn voor mens en milieu dan op papier. Vandaag heeft de ngo een ander doelwit in het vizier: plug-inhybrides. De gemiddelde PHEV noteert in Europa een CO2-uitstoot van 44 g/km, maar in werkelijkheid ligt die uitstoot meer dan 2,5 keer hoger, zo heeft T&E gemeten. Dat blijkt trouwens ook keer op keer wanneer wij bij Vroom.be een plug-inhybride kunnen testen en de verklaring daarvoor is eenvoudig: een plug-inhybride haalt zijn extreem lage normuitstoot op een testcyclus die te kort is om de batterij snel uit te putten. Zolang de auto’s elektrisch kunnen rijden, stoten ze niets uit. Maar in het dagelijkse leven rijden mensen grotere afstanden voor ze weer kunnen (of willen) opladen, waardoor de verbrandingsmotor vaak moet worden ingezet en het verbruik dus veel hoger is dan op papier.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.