Dit is de nieuwe Porsche 911!

Porsche geeft zijn iconische 911 een stevige facelift. Er is meer aan de hand dan een nieuwe look en moderner infotainmentsysteem: de Carrera ruilt zijn atmosferische boxermotor voor een exemplaar met turbodruk. 

  • Van den Bogaert Robin
  • 08 september 2015

Voor het eerst sinds zijn lancering in 1963 heeft de 911 geen atmosferische motor meer. De turbodruk is niet langer voorbehouden aan de 911 Turbo maar verschijnt nu ook in de gewone 911 Carrera en Carrera S. De nieuwe drieliter stuurt respectievelijk 370 en 420 pk naar de achterwielen, in beide gevallen een winst van 20 pk tegenover hun voorganger. Heb je schrik dat de boxermotoren aan karakter inboeten? Porsche belooft alvast een (voor een turbomotor) hoog maximumtoerental van 7.500 tr/min en een Porsche-waardige sound.

10 mm lager 

Ook aan het onderstel werd gesleuteld. Voor het eerst is de actieve ophanging van Porsche (PASM), die de ophanging 10 mm verlaagt, standaard op alle Carrera-modellen. Op de S-versie is een meesturende achteras beschikbaar als optie, voor veiligere rijstrookwissels en een kleinere draaicirkel. Kies je voor het Sport Chrono-pakket dan krijg je net als in de 918 Spyder een draaiknop met verschillende rijstanden (Normal, Sport, Sport Plus of Individual). In combinatie met de PDK-versnellingsbak is een Sport Response-knop beschikbaar die de auto twintig seconden lang toelaat om bliksemsnel in te halen. 

De look                    

Porsche verkiest nog altijd evolutie boven revolutie, de stijl verandert dus discreet. Nieuw zijn de koplampen met dagrijlichten met vier lichtpunten, de deurklinken, de hertekende motorkap (achteraan dus) met verticale lamellen en de achterlichtblokken. 

Ook de uitrusting van de 911 evolueert, met onder meer een nieuw infotainmentsysteem met aanraakscherm van 7 duim, online navigatie en stembediening. Smartphones kun je via wifi met het systeem verbinden en kunnen opgeladen worden in de centrale armsteun.

Al beschikbaar 

Van 12 december kun je de vernieuwde 911 Carrera en Carrera S bij de Belgische dealers ontdekken. Bestellen kan nu al, maar dan word je wel 99.825 euro (Carrera coupé) of 113.135 euro (Carrera cabriolet) armer.

  

Meer lezen over:

Over de auteur: Van den Bogaert Robin

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km