Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Al 24 jaar biedt Porsche een oplossing voor bestuurders die schrik hebben van achterwielaandrijving: de 911 met vierwielaandrijving. Deze variant komt vandaag opnieuw aan de oppervlakte, samen met enkele welgekomen nieuwigheden voor het volledige 911-gamma.
Sportiviteit is een vast onderdeel van het 911-DNA, maar het model is ook in harmonie met de tijd en zet een indrukwekkend laag verbruik neer. De nieuwe Carrera 4 is 16 procent zuiniger en weegt tot 65 kg minder dan het vorige model, een sterke prestatie.
Net als de vorige modellen heeft de Carrera 4 enkele gimmicks om hem gemakkelijk te onderscheiden van het model met achterwielaandrijving. We zien bredere sporen achteraan (met 10 mm bredere achterbanden) en de traditionele rode banden die de twee achterlichten verbindt. De sterkere variant (Carrera 4S) en de cabriolet staan uiteraard nog altijd op het programma.
De Carrera 4 gebruikt een traditionele zescilinder boxer met 350 pk die 4,5 seconden nodig heeft voor de spurt van 0 tot 100 km/u en een topsnelheid van 285 km/u haalt. Kleeft er een kleine S aan de naam, dan zijn de cijfers nog explosiever: 4,1 seconden om 100 km/u te bereiken en een topsnelheid van 299 km/u, net geen magisch cijfer. Beide modellen verbruiken respectievelijk 8,6 l/100 km en 9,1 l/100 km (coupé, PDK-automaat).
De Carrera 4 en 4S wijden bovendien nieuwe uitrusting in zoals een open dak en een nieuw menu in de boordcomputer dat toont hoe het koppel over de vier wielen verdeeld wordt. Ook nieuw is de ACC, een actieve snelheidsregelaar met een radar die berekent hoe snel een voorligger rijdt. In combinatie met de PDK-automaat met dubbele koppeling, laat dit systeem ook toe om frontale botsingen te voorkomen.
Porsche laat de diehardliefhebbers van de manuele versnellingsbak niet in de kou staan: in combinatie met het Sport Chrono-pakket wordt automatisch tussengas gegeven bij het vertragen. Om de rust in de buurt niet te verstoren, is deze functie alleen beschikbaar in de Sport Plus-modus.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!