Porsche 911 Turbo S: blazen maar!

650 pk. 800 Nm aan koppel. 0 naar 100 km/u in 2,7 seconden en een top van 330 km/u. Al deze supersonische waarden horen bij de machtigste Porsche 911 die zonet is onthuld.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 03 maart 2020
  • Lancering

Porsche 911 Turbo S: blazen maar!

De nieuwe Turbo S wordt het topmodel van het 911-gamma, generatie 992. Porsche heeft serieus werk gemaakt van de details: bredere sporen (+42 millimeter voor, +10 millimeter achter), een nieuwe flat-six biturbo van 3,8 liter, turbo’s met variabele geometrie en een elektrisch bediende overdrukklep, 20-duimvelgen voor- en 21-duimvelgen achteraan en een vooras die indien nodig tot 500 Nm kan slikken. Voeg daar nog een PDK-achtversnellingsbak met 8 verhoudingen aan toe en je bekomt een van de meest efficiënte sportwagens van het moment.

Porsche 911 Turbo S: blazen maar!

Uiterlijk blijft de 911 Turbo S weg van de overmaat: zijn verbrede vleugels geven uiteraard een boodschap mee, net zoals de hertekende bumpers, zijdelingse luchtinlaten, 4 vierkante uitlaatpijpen en vaste kofferspoiler, maar hoe indrukwekkend die omschrijving ook mag klinken, heel extreem oogt de Duitser er niet mee.

Porsche 911 Turbo S: blazen maar!

Aan boord combineert hij sportiviteit met luxe, met een verzorgde afwerking die leder en koolstofvezel rijmt, 18-voudig verstelbare stoelen en een 10,9-duimscherm. Maar voor je naar de dealer snelt, moeten we wel op één groot gebrek wijzen: het prijskaartje is buitenissig, met een basisprijs van… 223.099,8 euro voor de coupé en 236.893,8 euro voor de cabrioversie.

Porsche 911 Turbo S: blazen maar!

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km