BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Eindelijk! Na een ongelooflijk aantal teasers en vermomde prototypes, licht Porsche het doek van de definitieve versie van zijn nieuwe hybride supercar, de 918 Spyder.
Vooraan lijkt de 918 Spyder ingetogen, met een neus die aanleunt bij de Boxster. Duidelijke familietrekjes dus … De achterkant laat echter geen enkele twijfel over de prestaties van deze bolide: de uitlaten lopen tot achter de hoofdsteunen, door de kap kun je de motor aanschouwen, de achtervleugel springt in het oog, … Kortom, een sportwagen met allures. En die geen schrik heeft om zijn remzadels in fluogeel te spuiten. Die opmerkelijke kleur keert ook terug in het interieur.
Terwijl turbomotoren in de mode zijn, gebruikt Porsche een atmosferische verbrandingsmotor: een 4.6 V8 die meer dan 600 pk levert bij een toerental boven 9.000 tr/min. De elektromotoren zijn sterker dan bij de concurrentie: 115 kW voor het blok achterin en 95 kW voor de motor die de voorwielen aandrijft. De combinatie levert in totaal meer dan 880 pk.
Tijden veranderen. Supercar of niet, de 918 Spyder doet een inspanning om weinig te verbruiken. De lithium-ionbatterijen laten toe om dertig kilometer te rijden in elektrische modus met een maximumsnelheid van 150 km/u. Porsche kondigt een verbruik van 3 l/100 km aan.
Porsche belooft dat knaltijden mogelijk zijn dankzij het perfecte evenwicht en het lage zwaartepunt van de 918 Spyder. Het bewijs: een prototype deed 7 minuten en 14 seconden over een rondje op de Nordschleife van de Nürburgring, één van de beste tijden die een ‘seriewagen’ daar ooit heeft neergezet. De beperkte gewicht (1.640 kg) zorgt voor een explosief resultaat.
De standaardmodus heet E-Mode en gebruikt de benzinemotor zo min mogelijk. De modus Hybrid combineert alle motoren (benzine en elektrisch) voor een beperkt brandstofverbruik. Het comfort gaat hier boven alles. In de stand Sport Hybrid gaat het er sportiever aan toe en draait de verbrandingsmotor voortdurend.
Voor fijnproevers is er de Race Hybrid: de V8 herlaadt de batterijen en de elektromotoren geven maximale steun. Tot slot, voor de diehardbestuurders, is er de functie hot lap om de laatste reserves uit de motoren en de batterijen te putten. Ideaal voor enkele snelle kwalificatierondjes.
Rest nog de prijs: meer dan 750.000 euro. Een koopje in vergelijking met de LaFerrari en de McLaren P1, die verkocht worden voor meer dan een miljoen euro.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...