Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Om te vermijden dat de nieuwe Macan zijn grotere broer overschaduwt, geeft Porsche de Cayenne een grondige update. Op het programma staan nieuwe motoren waaronder een plug-inhybride en een aangescherpt uiterlijk.
De Macan dreigde door zijn hoogwaardige uitrusting, sportieve rijeigenschappen en prijskaartje dat in de buurt ligt van de Cayenne, klanten af te snoepen van Porsches grote SUV. Maar zover komt het wellicht niet, want na vier jaar ondergaat de Cayenne een eerste opfrisbeurt.
De uiterlijke aanpassingen zijn grondiger dan je op het gezicht vermoedt. Het volledige front werd hertekend en kreeg een nieuwe grille met actieve luchtkleppen, aangestuurd door het motormanagement. Zogeheten airblades (luchtvinnen links en rechts vooraan) leiden koellucht naar de intercooler. De koplampen gebruiken voortaan standaard bixenon- of (in de Cayenne Turbo) led-technologie. Achteraan zien we modernere lichtblokken en werden elementen zoals de nummerplaathouder eleganter geïntegreerd in de kofferklep, die nu vanaf de basisversie automatisch opent.
In het interieur plaatste Porsche onder meer betere zetels en een nieuw stuurwiel met schakelpaddels, geïnspireerd door de 918 Spyder. Net als die supersportwagen komt de nieuwe Cayenne er ook als plug-inhybride: de Cayenne S E-Hybrid vervangt de Cayenne S Hybrid. De drieliter V6 en de elektromotor leveren samen 416 pk en maken elektrisch rijden mogelijk over een afstand van maximaal 36 km.
Er is nog meer motorennieuws. De Cayenne S ruilt zijn achtpitter voor een 3.6 V6 biturbo (420 pk), bekend van de Macan. De Cayenne Turbo behoudt de 4.8 V8 biturbo (520 pk). Tot slot krijgen beide dieselmotoren meer vermogen: de 3.0 V6 (262 pk) en de 4.2 V8 (385 pk). Mooi meegenomen is dat alle krachbronnen wat minder brandstof verbruiken. De vernieuwde Cayenne komt op 11 oktober 2014 op de markt.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.