Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Onuitgegeven, en te zien bij Renault ! De constructeur met de ruit stelt immers een prototype van een elektrische auto als testauto ter beschikking. De uitgelezen gelegenheid om wat informatie te vergaren en over het onderwerp te palaveren !
Het prototype rijdt momenteel nog met elektrische motor van 60 pk rond. Die wordt door een ion-lithium batterij van 15 kWu van stroom voorzien. Hierdoor blijft de autonomie tot maximaal 100 km beperkt. Via een klassieke 220 Voltstekker herladen de batterijen in 6 tot 8 uren. Maar met de speciale 400V en 32 Ampère voorziening beschik je na 30 minuten weer over 80% van de capaciteit.
Renault voorziet de commercialisering van de auto in 2011. Of beter nog, van twee elektrische auto’s. De eerste is een berline die in Europa en Israel op de markt komt. De tweede is een elektrische versie van de Kangoo Express, die in principe voor de utilitaire markt voorbehouden blijft. De autonomie groeit dan wel tot 160 km.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.