Renault gaat zijn elektrische low-cost-SUV ook in Europa invoeren

Renaults betaalbare elektrische SUV was oorspronkelijk enkel voor de Chinese markt bedacht, maar zou nu toch ook naar onze contreien komen. Zelfs na de nodige aanpassingen aan vooral de Europese veiligheidsnormen zou hij nog onder de 12.000 euro blijven.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 28 oktober 2019
  • Elektrisch

Renault gaat zijn elektrische low-cost-SUV ook in Europa invoeren

In de marge van het salon van Parijs had Renault voor een grote verrassing gezorgd door vorig jaar een conceptcar te onthullen van een compacte low-cost-SUV, de K-ZE. Maar hoewel hij werd voorgesteld in Franse hoofdstad, was niet bestemd voor onze markten, maar in de eerste plaats voor China. Na heel lang twijfel te laten leven, lijkt Renault nu klaar om zijn komst naar het Oude Continent te plannen. Gilles Normand, directeur elektrische voertuigen bij Renault, heeft in elk geval aan onze Britse collega’s van Autocar beloofd dat “een speciale versie van de K-ZE wel degelijk naar Europa komt”.

Renault gaat zijn elektrische low-cost-SUV ook in Europa invoeren

Minder dan 12.000 euro?

We weten echter nog niet of dit toekomstige model naar ons komt met een Renault-logo of als Dacia, en of hij verkrijgbaar zal zijn voor het grote publiek of enkel voor een vloot elektrische deelwagens in de stad. Hoe dan ook, zelfs wanneer hij voldoet aan alle Europese normen, vooral dan op het vlak van veiligheid, zou deze toekomstige versie een aantrekkelijk prijskaartje behouden. Thierry Bolloré, de zopas ontslagen algemene directeur van Renault, vertelde op het recente salon van Frankfurt in elk geval aan onze Britse collega’s van Autocar dat de groep in Europa een elektrische SUV wil gaan aanbieden voor ongeveer 10.000 pond, wat iets minder is dan 12.000 euro.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Source ©: Autocar.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km