Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De tweede generatie van de Renault Kangoo is op de markt sinds 2007 en mag binnenkort van een welverdiend pensioen gaan genieten. Al moet hij nog even doorklussen tot de lente van 2021. Op dat moment lanceert Renault namelijk de derde generatie. Die onderscheidt zich door een moderner uiterlijk en interessante praktische vondsten.
Easy Side Access
De belangrijkste nieuwigheid is Easy Side Access. Dat betekent dat de dakstijl aan de rechterkant van de Kangoo verdwijnt om een enorme opening naar het interieur te creëren. Op die manier is de zijdelingse laadopening bijna 1,42 meter breed, het dubbele van de huidige generatie.
Easy Inside Gallery
Daarnaast introduceert Renault de Easy Inside Gallery, een “wegklapbare interieurimperiaal waar lange en grote voorwerpen mee tot boven de passagier kunnen worden vervoerd”.
Moderne uitrusting
De Kangoo gebruikt zijn generatiewissel verder om moderne uitrusting in te voeren, zoals een binnenspiegel die wordt vervangen door een scherm en een camera. Op die manier behoud je zelfs met een volledig volgeladen koffer of in een versie met gesloten laadruimte een optimaal zicht naar achteren.
Voorlopig geeft Renault slechts een paar informatieve details prijs over de nieuwe Kangoo. Qua aandrijving vernemen we bijvoorbeeld dat deze nieuwe generatie verkrijgbaar zal zijn met verbrandingsmotoren (benzine en diesel) en in een elektrische versie, zonder meer precieze gegevens.
De bestelwagenversie komt er in meerdere koetswerklengtes, met een binnenvolume van 3,3 tot 4,9 kubieke meter. Over de personenwagenvariant wil Renault voorlopig enkel kwijt dat hij “vijf echte zitplaatsen” krijgt om “perfect tegemoet te komen aan de wensen van dynamische gezinnen en groepen”.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.