BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Er is nog niets verloren. Hoewel we in volle crisis verkeren, is het geruststellend dat ingenieurs zich uitleven in studiemodellen, ook al zien we dat de creativiteit beperkt werd door de financiën. In de hallen van het salon van Los Angeles ontdekken we enkele vreemde creaties, soms heel grappig maar nooit waanzinnig.
In willekeurige volgorde vermelden we de verbazingwekkende Hyundai Veloster met afgezaagde achterkant om een fiets te kunnen vervoeren, een duo zwaar getunede Kia’s voor een goed doel, twee sportieve prototypes van Chevrolet, de weelderige Lexus LF-C Blue, een badboyversie van de Mazda CX-5, het concept Ener-G-Force van Mercedes, een knotsgekke Smart met vleugels, de onmisbare BMW i3 en i8, enzovoort.
De Challenger ‘geniet’ van een flashy paarse koetswerkkleur, maar vooral de Charger (die bij ons niet ingevoerd wordt) trekt onze aandacht. Aan de buitenkant zie je behalve de oranje metaalkleur en enkele stickers niets bijzonders. Dit soort vermomming komt hier vaak voor. Onder de motorkap ontdekken we echter een gigantische V10 van 8,4 liter, rechtstreeks overgenomen uit een Viper SRT en gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Het prototype van een discrete maar duivelse berline.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...