Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Audi Q3 is intussen zowat Audi’s oudste model in de line-up. Dat weten ze in Ingolstadt ook, maar de opvolging is onderweg. Zou die er zo gaan uitzien?
Met een debuut dat al teruggaat naar 2011 heeft Audi’s compacte SUV al heel wat jaren op de teller. De nieuwe modelgeneratie zou later dit jaar volgen, en brengt heel wat vernieuwingen met zich mee.
Te beginnen met het platform, dat gretig uit de MQB-onderdelenbak van de Volkswagen-groep zal graaien en dat grotere afmetingen en meer interieurruimte met zich meebrengt. Sinds 2016 is de Q2 namelijk Audi’s instap-SUV geworden. De Q3 mag dus een trapje hoger op de ladder.
Dat is natuurlijk niet alles: binnenin zal het infotainmentsysteem een stevige update krijgen, en doen er nog wel meer technologische snufjes hun intrede. Nu de Volkswagen-groep het digitale instrumentenpaneel langzaam invoert bij al zijn merken en modellen, verwachten we de virtual cockpit ook bij de nieuwe Q3.
De volgende generatie van de compacte SUV zal een uitgebreid motoraanbod krijgen, gaande van de 1.0 TSI-driecilinder turbobenzine tot de waanzinnige 2.5 TFSI-vijfcilinder uit de TT RS die de eventuele RS Q3 zal aandrijven. Een dieselaanbod is er ook nog steeds, met een 1.6 en 2.0 TDI in verschillende vermogensversies. Ten slotte lijkt een plug-inhybride zo goed als zeker, en zouden we ook niet opkijken van een volledig elektrische Q3. Wordt dit jaar nog vervolgd…
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...