Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Officieel heet hij Dynamics & Lightweighting Study Turbo, maar deze nieuwe Singer haalt zijn looks van de beroemde Porsche 934/5. Of moeten we zeggen: deze nieuwe Singers?
Er mag geen twijfel over bestaan dat deze Dynamics & Lightweighting Study Turbo het meest krankzinnige project van Singer is tot nu toe. De restomodspecialist heeft dan ook de kaas gehaald bij de Porsche 934/5 van 1977, die schitterde in de uithoudingsraces in Amerika, waar hij 6 van de 8 races won waaraan hij had deelgenomen. Deze DLS-T is bovendien niet één nieuw model van Singer, maar twee nieuwe modellen.
Net als de Porsche 911 GT3 die eveneens als Touring te bestellen is, krijgt deze DLS-T twee varianten: eentje voor het circuit en eentje voor op de openbare weg. Het verschil tussen beide versies is ook hetzelfde als bij de GT3: de ene heeft een immense achtervleugel, terwijl de andere het houdt op een bescheiden ducktail. Voor de rest zijn beide varianten identiek, en dat is goed nieuws.
Of het nu om het circuitbeest gaat of om de straatversie, in beide gevallen gaat er onder het indrukwekkende koetswerk uit carbon een 3,8 liter-zescilinder boxer schuil die in staat is om tot 9.000 toeren door te trekken! Zijn 700 pk worden overgebracht naar het wegdek via Michelin Pilot Sport Cup 2-banden (of optioneel zelfs Cup 2R-banden) dankzij een manuele zesversnellingsbak. Deze DLS-T moet dus net zo ongelooflijk zijn om mee te rijden als hij eruitziet!
Elk exemplaar is volledig te personaliseren door zijn toekomstige eigenaar en is dus uniek. De productie wordt ook strikt beperkt, al laat Singer niet weten hoeveel exemplaren het precies wilt bouwen. De specialist in het restomodden van luchtgekoelde Porsches noemt ook geen prijs, maar al deze exotische elementen doen het prijskaartje ongetwijfeld stijgen tot ver boven een miljoen euro. Deze DLS-T ziet er dus niet enkel uit als een kunstwerk, hij kost ook net zoveel...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.