MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Kort na de presentatie van de facelift van de Fabia en de Roomster, schotelt Skoda de Greenline-versies voor die maar met mondjesmaat diesel slurpen. Op de berlineversie is het nog even wachten maar de break (zeg Combi) vestigt al een nieuw record voor Skoda: 3,4 l/100 km.
Onder de kap van de Fabia Combi vinden we de nieuwe 1,2-liter TDI-motor die ook de Volkswagen Polo Bluemotion aandrijft. De 1,2-liter driecilinder levert 75 pk. Niet echt veel, maar de motor is wel zeer zuinig. Zoals gezegd verbruikt de Fabia Combi maar 3,4 l/100 km, terwijl de Roomster toekomt met 4,2 l/100 km. Schitterende waarden zich vertalen in een CO2-uitstoot van 89 en 109 g/km. Wie doet beter?
Behalve een zuinige motor nam Skoda een aantal maatregelen die het verbruik en de emissies naar beneden halen: een start-stopsysteem, betere aerodynamica, banden met lage rolweerstand, energierecuperatie bij afremmen, een schakelindicator, enzovoort. De spreekwoordelijke kers op de taart is dat beide modellen beantwoorden aan de Euro5-normen.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...