Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Hoog tijd voor de facelift halverwege de carrière dus. Die blijft eerder bescheiden, in tegenstelling tot die van de Octavia. Geen gesplitste lichtblokken dus, maar wel gewijzigde bi-xenonexemplaren. Ook de voorbumper en de achterlichten werden hertekend. Er staan ook nieuwe 15-, 16- en 17-duimsvelgen op het programma.
Binnenin zien we nieuwe inzetstukken en enkele gewijzigde lijnen in het dashboard. Het infotainmentsysteem krijgt een upgrade met uitgebreide connected-diensten, inclusief een smartphone-app, en je kunt voortaan ook kiezen voor een wifi-hotspot aan boord.
De belangrijkste wijziging vinden we wellicht onder de motorkap: daar ruimt de 1.2 TSI plaats voor een nieuwe driecilinder: de 1.0 TSI. Die is verkrijgbaar in twee vermogensvarianten (95 en 110 pk) en is zowel in de vijfdeurs als in de Spaceback te kiezen. Skoda geeft een gemiddeld verbruik op van 4,4 l/100 km voor de 1.0 TSI 95 (101 g/km CO2) en van 4,5 l/100 km voor de 1.0 TSI 110. De nieuwe TSI-blokken vullen de rest van het motorgamma aan, dat verder nog bestaat uit een 1.4 TSI van 125 pk, een 1.4 TDI van 90 pk en een 1.6 TDI van 116 pk.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.