Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Milieubeweging Greenpeace onderzocht de mobiliteit in 13 grote Europese steden. Ons land komt er niet goed uit: Brussel stapelt de slechte punten op.
Greenpeace vroeg het Duitse Wuppertal Institut om de stedelijke mobiliteit in 13 grote Europese steden te analyseren: Berlijn, Londen, Wenen, Brussel, Moskou, Rome, Zurich, Parijs, Amsterdam, Kopenhagen, Oslo, Boedapest en Madrid. “Het rapport moet steden een referentiepunt geven om hun prestaties en vooruitgang tegen af te toetsen”, zegt Greenpeace. Onze hoofdstad komt er niet goed uit.
Het Duitse onderzoeksinstituut gebruikte 21 indicatoren verdeeld over 5 grote categorieën: openbaar vervoer, verkeersveiligheid, luchtkwaliteit, mobiliteitsbeheer en actieve mobiliteit. In vier van die vijf categorieën behoorde Brussel tot de vijf slechtste leerlingen van de klas. Greenpeace wijst vooral op de overmatige aanwezigheid van auto’s in het centrum van Brussel. Volgens de cijfers van het rapport gebeurt 43 procent van de verplaatsingen in onze hoofdstad per auto, tegenover slechts 15 procent in Parijs.
Brussel behaalt uiteindelijk de achtste plaats in de studie. Alleen Boedapest, Berlijn, Londen, Moskou en Rome doen slechter. Bovenaan het klassement staan vooral steden in Noord-Europa: Kopenhagen, Amsterdam en Oslo.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.