MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Meer dan een op de zeven Belgen zegt zich gestresseerd te voelen achter het stuur. Dat is het hoogste percentage van heel Europa, zo blijkt uit een studie van Vinci Autoroutes waarover Vias, het vroegere BIVV, bericht. Dat vertaalt zich onder meer door het steeds toenemende gebruik van de claxon: bijna zes op de tien gebruikt die onnodig, bijna zoveel als de Italianen en de Grieken.
Vijftien procent van Belgische bestuurders zegt zich gestresseerd te voelen. In Nederland is dat maar acht procent. De oorzaak van de stress ligt deels bij een toename van de files, maar daarnaast speelt ook de ruimtelijke ordening een rol. Door de lintbebouwing langs vele wegen moet je in België continu alert zijn voor alle soorten weggebruikers, zegt Vias.
Nog opmerkelijk in het Europese onderzoek: we zijn specialist in het gebruik van de claxon: 58 procent van de Belgen zegt dat vaak te doen ten opzichte van gemiddeld 50 procent in Europa. Daarmee komen we in de buurt van de Italianen en Grieken (beide 60 procent). Nog iets waarin we 'uitblinken' is rechts inhalen op de autosnelweg: 40 procent tegenover 34 procent gemiddeld.
In Europa zijn het de Belgische bestuurders die aangeven het minst de snelheidslimieten in de buurt van wegenwerken op autosnelwegen te respecteren. Maar we dragen wel onze gordel: 12 procent vergeet hem af en toe te dragen, tegenover gemiddeld 21 procent in Europa.
Alcohol achter het stuur blijft een groot probleem in ons land, zo blijkt ook uit de enquête. We kruipen twee keer vaker achter het stuur wanneer we mogelijk boven de wettelijke alcohollimiet zitten (23 procent in België ten opzichte van 10 procent gemiddeld). Dat vertaalt zich ook meteen op onze wegen. Acht procent heeft een ongeval of een bijna-ongeval gehad dat te wijten was aan overmatig drankverbruik. Dat is twee2 keer meer dan de Engelsen bijvoorbeeld (vier procent).
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...