BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Aan zijn verfijnde stijl en velgen te zien, is makkelijk af te leiden dat het om een van de eerste modellen gaat, die niet zo extravagant zijn als de latere exemplaren. Meer nog: het gaat om… het allereerste exemplaar. Het chassisnummer “CSX 2000” is wereldwijd bekend bij liefhebbers.
De auto werd geassembleerd in 1962, in een kleine garage in Santa Fe, Californië. Carroll Shelby had het lumineuze idee om het Engelse chassis van een AC Bristol te paren aan een krachtige Amerikaanse motor, namelijk een Ford-V8 van 4,3 liter en 260 pk. Het doel? Sneller zijn dan de enige echte Amerikaanse sportwagen van die tijd, de Chevrolet Corvette. En dat was hem ruimschoots gelukt.
Na de voorstelling van zijn auto werd Carroll Shelby bedolven onder telefoontjes van journalisten die koste wat het kost het nieuwe Amerikaanse juweel wilden proberen dat de Europese concurrentie zelfs deed beven. Carroll, die slechts één exemplaar van de auto had, besloot om de auto elke keer in een andere kleur te laten verven. Zo toonden de kleurenfoto’s in de magazines een blauwe auto, een gele, rode of witte, maar ging het in feite steeds om hetzelfde exemplaar! Een trucje om het grote publiek te doen geloven dat de fabriek op volle toeren draaide…
Het loonde de moeite: journalisten uit die tijd klokten af op 4,2 seconden voor de 0 tot 60 mijl per uur (96 km/u), de kwartmijl in 13,8 seconden en een topsnelheid tegen de 250 km/u. Voor 1962 waren dat spectaculaire resultaten, die vergelijkbaar waren met een Bugatti Chiron nu!
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.