Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Na snelheid wil de overheid nu ook de strijd aangaan met lawaai.
In het Verenigd Koninkrijk willen de lokale overheden een nieuw soort radars installeren en testen, die geluidsoverlast van auto’s of motoren meten. Sinds 2016 heeft de Britse overheid de wettelijke limiet vastgelegd op 74 decibel, maar dat neemt niet weg dat sommige weggebruikers hun uitlaat aanpassen om de klank ervan te ‘verbeteren’. Dat tot grote ergernis van Chris Grayling, de minister van Verkeer.
Na een testfase van zeven maanden wil de overheid de resultaten bekijken en eventueel nieuwe radars bestellen. Die bestaan uit camera’s en geluidsmeters, die het geluidsniveau van gemotoriseerde voertuigen meten. Als die boven de wettelijke limiet komen, wordt de overtreder meteen geflitst en krijgt hij een boete.
Het initiatief blijft niet beperkt tot het Verenigd Koninkrijk. Begin juni zwierde de Monegaskische politie tijdens het Top Marques-evenement tientallen luide weggebruikers op de bon.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.