BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Terwijl iedereen dacht dat Tesla-CEO Elon Musk afgelopen vrijdag alleen de langverwachte Tesla-vrachtwagen zou voorstellen, toverde Musk nog een wit konijn uit zijn hoge hoed: een nieuwe Tesla Roadster. De 2+2-zitter zou de snelst accelererende productiewagen ooit moeten worden.
Was de eerste Tesla Roadster nog ruwweg gebaseerd op de Lotus Elise, dan verbreekt de volgende alle records. Voorlopig blijft het natuurlijk nog baseren op de cijfers die de Californische constructeur zelf opgeeft, maar die zijn om van achterover te vallen: een elektromotor op de voorwielen en twee op de achterwielen zorgen voor een gecombineerd koppel van maar liefst… 10.000 Nm! Daardoor zou de Roadster naar 96 km/u (60 mph) moeten schieten in 1,9 seconden en doorzoeven naar een topsnelheid van meer dan 400 km/u (250 mph).
Niet alleen de acceleratiecijfers zijn ongezien, ook het rijbereik: volgens Tesla zou de batterij in de Roadster 200 kWh sterk zijn, en moet dat een rijbereik opleveren van 1.000 kilometer (volgens de Amerikaanse EPA-cyclus, die iets accurater is dan onze verouderde NEDC-cyclus).
De nieuwe Tesla Roadster wordt in productie verwacht in 2020, maar kan nu al worden besteld voor 200.000 dollar. Wie 50.000 dollar extra neerlegt, maakt aanspraak op een van de 1.000 “Founder Series”-exemplaren. Tesla geeft weliswaar zonder details ook nog mee dat er later nog een “Special Option Package” volgt.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...