Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De Amerikaans-Canadese website Electrek heeft van bronnen dicht bij Tesla vernomen dat de Californische constructeur hard werkt aan een nieuw soort batterijcel, die niet alleen veel goedkoper maar ook veel energiedichter zou zijn dan de huidige lithium-ioncellen. Sinds een paar jaar werkt Tesla samen met de Canadese onderzoeker Jeff Dahn, wereldwijd gezien als een autoriteit in batterijtechnologie, en vorig jaar nam het Maxwell Technologies over, een bedrijf dat eveneens onderzoek doet naar batterijen en supercondensatoren. De gecombineerde knowhow van Dahn en Maxwell zou Tesla nu de mogelijkheid geven om een batterij te bouwen die 100 dollar kost per kWh opslagcapaciteit. Ter vergelijking: voor de Model 3 ligt die prijs net onder de 200 dollar per kWh. Dat betekent dus dat het aandeel van de batterij in de prijs van een EV sterk daalt. Analytici zeggen al lang dat wanneer de grens van de 100 dollar/kWh wordt gehaald, een elektrische auto even veel zal kosten als een model met verbrandingsmotor.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.