Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Volgens berekeningen van de Amerikaanse analysewebsite Second Measure is bijna een kwart van de Model 3-klanten het wachten op zijn auto beu. Dat cijfer zou zelfs meer problemen kunnen verbergen, zegt Second Measure.
De website becijferde dat in april 8 procent van de Amerikaanse Model 3-klanten al een uitnodiging kreeg om zijn nieuwe Tesla te configureren. Voor die configuratie betalen ze nog eens 2.500 dollar, waarna ze hun Model 3 na enkele weken thuis mogen verwachten.
Volgens Second Measure heeft 23 procent van de Amerikaanse klanten dan weer zijn voorschot van 1.000 dollar teruggekregen. Wat de 69 procent andere klanten beslist hebben, wil Tesla niet laten weten. Het kan gaan om klanten die geduldig verder blijven wachten, maar ook om klanten die hun voorschot teruggevraagd hebben, maar nog niet terugkregen.
Dat is een problematische situatie voor Tesla, zegt Second Measure: momenteel zou Tesla meer voorschotten terugbetalen dan binnenkrijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar bestond een derde van Tesla’s geldkas uit klantenvoorschotten, niet alleen voor de Model 3 maar ook voor andere Tesla’s. Maar dat ontkent de Californische constructeur: volgens Tesla blijft het aantal reservaties en annulaties voor de Model 3 stabiel.
Second Measure zegt wel dat het aantal configuraties van Tesla’s intussen toeneemt. Dat komt niet alleen overeen met de productie van de Model 3 die met vallen en opstaan op dreef geraakt, maar ook met klanten die uitwijken naar een Model S of Model X.
Reactie
In een reactie laat Tesla weten dat de cijfers van Second Measure niet kloppen, maar voorlopig wil de Californische constructeur niet kwijt om welke aantallen het wel gaat. Vorig jaar becijferde de analysewebsite dat 12 procent van de Model 3-klanten zijn voorschot terugvroeg. Dat cijfer werd toen wel door Tesla bevestigd.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...