Toyota Auris: gespierder binnenin en aan de buitenkant

Toyota onthult de derde generatie van de Auris. Esthetisch krijgt hij een dynamischere stijl, technisch zien we een gespierdere hybride verschijnen.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 06 maart 2018

Klanten vroegen, Toyota biedt aan: twee hybridemotoren. Een die de voordelen van een laag verbruik en rustige rijstijl combineert, en een tweede die meer vermogen biedt voor sportieve chauffeurs.

2.0 hybride van 180 pk

De Auris profiteert van zijn modelwijziging om de eerste Toyota te worden met twee hybrides in zijn aanbod. De derde generatie Auris biedt de keuze tussen een hybride 1.8 van 122 pk (die we kennen uit de Prius) en een nieuwe, hybride 2.0 van 180 pk.

Einde diesel

De uitgaande Auris heeft vijf “klassieke” motoren in zijn aanbod bovenop de hybride, de nieuwe doet het slechts met één verbrandingsmotor bovenop beide hybrides. Alleen de 1.2 viercilinder turbobenzine blijft in de catalogus staan. De diesel verdwijnt volledig uit het Auris-aanbod.

Tweekleurig

Technisch baseert de nieuwe generatie Auris zich op het recente modulaire TNGA-platform. Dat is lichter en stijver, en zorgt voor een 4 centimeter langere wielbasis met meer ruimte achterin. Het nieuwe platform moet de Auris vooral dynamischer maken. Dat maakt hij alvast waar in zijn koetswerk, met een 4,7 centimeter lagere motorkap en gespierdere schouders. Het dak ligt 2 centimeter lager en kan van een zwarte kleur worden voorzien voor een zwevend effect.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km