BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Toyota heeft vandaag het definitieve design onthuld van zijn eerste waterstofauto. Het model, voorlopig bekend als FCV, werd vorig jaar reeds als prototype voorgesteld en gaat volgend jaar in productie.
De nieuwste ‘groene’ Toyota wordt een grote vijfdeursberline die een brandstofcel aan boord heeft en op waterstof rijdt. Hij wordt vóór april 2015 in Japan gelanceerd en Toyota treft voorbereidingen om hem tegen de zomer van 2015 ook in de Verenigde Staten en Europa op de markt te brengen.
Tijdens het rijden stoot deze auto alleen de waterdamp uit die ontstaat door de reactie tussen waterstof en zuurstof. Volgens Toyota biedt hij dezelfde prestaties en hetzelfde rijbereik als een benzinewagen. Bijtanken zou slechts drie minuten in beslag nemen … maar dan moet je natuurlijk wel een tankstation vinden.
In Japan richt Toyota zich in de eerste plaats op regio’s waar tankinstallatie voorhanden zijn. Daar is trouwens ook al een richtprijs bekend: 7 miljoen yen of omgerekend circa 50.000 euro. Verdere informatie, zoals de Europese prijzen of prestaties van de wagen, worden pas later bekendgemaakt.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.