Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Om weer aan te knopen met het prestige van weleer is er toch niets beter dan een conceptcar die alle knowhow en geschiedenis van je merk tentoonspreidt? Als eerbetoon aan zijn vooroorlogse motoren pakte Cadillac dus uit met een model voorzien van een motor met zestien cilinders! En het was niet alleen voor de show: het concept reed ook perfect.
Uiteraard het kloppende hart van het model. De V16 tekende ongelooflijke cijfers op in deze tijden van “downsizing”: 13,6 liter cilinderinhoud. Met zulke longinhoud waren het vermogen en het koppel uiteraard ook niet minder dan spectaculair: minstens 1.000 pk en 1.400 Nm! En dat zonder ook maar één turbo. De Bugatti Veyron zou er bijna bij verbleken… Voor de aandrijving koos Cadillac voor een traditionele oplossing: achterwielaandrijving en een viertrapsautomaat.
Het model viel ook op door zijn imposante afmetingen: bijna 5,7 meter lang, meer dan 2 meter breed en een wielbasis van 3,56 meter. Dit slagschip maakte gebruik van kristal voor het Cadillac-logo op het stuur en een Bulgari-klokje op het dashboard.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.