Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Begin jaren 90 deed Renault ons dromen met een kleine, lichte en krachtige roadster. De naam bleef uiteindelijk bewaard, maar werd twintig jaar lang gebruikt voor een totaal ander model.
Renault heeft meer gemaakt dan succesvolle kleine stadsauto’s en bescheiden verkopende grote berlines. De Fransen waagden zich ook aan sportwagens. In 1990 deed Renault ons dromen met dit conceptmodel, Laguna.
Met zijn rond koetswerk, twee zitplaatsen en afwezige voorruit deed dit conceptmodel denken aan de roadsters van de jaren 60. Aluminium en composietmaterialen beperkten het gewicht. Met amper 900 kilogram en een 2.0 turbobenzine van 210 pk centraal achterin haalde de Laguna 100 km/u in 6 seconden en ging hij door tot 250 km/u.
Als goed conceptmodel was de Laguna meer dan een aantrekkelijke sportieveling. Er waren ook innovaties, zoals een wegklapbare rolkooi achter de passagiers, en om de afwezigheid van een voorruit te compenseren ontwikkelde Renault futuristische brillen met ingebouwde speakers.
Uiteindelijk zag deze roadster nooit het daglicht. Tenminste: niet met deze futuristische vorm. De naam ‘Laguna’ bleef wel meer dan 20 jaar in omloop als grote berline. De filosofie van deze roadster werd in 1996 wel opnieuw gebruikt, maar dan als de Renault Spider.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.