Volkswagen stopt met zijn autodeeldienst

Miles Mobility neemt de activiteit over.

  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 07 november 2022
  • Sector
  • 1.587 weergaven

Autodeeldiensten zijn een businessmodel dat maar zelden steek houdt. En België is daar een uitstekend voorbeeld van, want zowel DriveNow als Zipcar hebben hun tanden stukgebeten op onze markt. En ons landje is geen uitzondering, want Volkswagen heeft net aangekondigd dat het dat gedeelte van zijn activiteiten verkoopt aan een jong Duits bedrijf, Miles Mobility. De 2.000 auto's die in Hamburg en Berlijn worden ingezet, zullen deel gaan uitmaken van de vloot van deze start-up, die zich in korte tijd heeft onderscheiden als leider op het vlak van autodelen bij onze Oosterburen.

Miles Mobility heeft aangekondigd dat het voorbereidingen treft om meer dan tienduizend 100% elektrische voertuigen van de Volkswagen-groep te bestellen, waaronder Audi's, Seats en VW's. Het bedrijf is strijdvaardig, en heeft als doel om "het grootste autodeelplatform in Europa te worden". Ambitieus...

Om nieuwe klanten te aan te trekken zullen de diensten van Miles Mobility worden aangeboden op het mobiliteitsdienstenplatform van Volkswagen, dat blijft bestaan. Dit platform krijgt echter een nieuwe dimensie door de recente overname van Europcar door de Duitse autobouwer. Op termijn wil de Duitse autoreus het gebruik van zijn voertuigen diversifiëren over verschillende mobiliteitsdiensten, "van autodelen voor een paar uur tot huren voor meerdere maanden," zoals Europcar mogelijk maakt, aldus het persbericht van VW. Een win-win situatie waardoor het Duitse bedrijf een voet in deze sector kan houden zonder financiële averij op te lopen.


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Volkswagen AG.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Top 10 van de populairste elektrische auto’s in Europa

Top 10 van de populairste elektrische auto’s in Europa

Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.

BMW X5 en X6, verlichte neus en meer rijbereik

BMW X5 en X6, verlichte neus en meer rijbereik

De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.

De nieuwe Porsche Cayenne: dit weten we al

De nieuwe Porsche Cayenne: dit weten we al

De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.

Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Manueel

€ 6.999
2014
214.750 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Manueel

€ 28.990
2021
32.000 km