BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Miles Mobility neemt de activiteit over.
Autodeeldiensten zijn een businessmodel dat maar zelden steek houdt. En België is daar een uitstekend voorbeeld van, want zowel DriveNow als Zipcar hebben hun tanden stukgebeten op onze markt. En ons landje is geen uitzondering, want Volkswagen heeft net aangekondigd dat het dat gedeelte van zijn activiteiten verkoopt aan een jong Duits bedrijf, Miles Mobility. De 2.000 auto's die in Hamburg en Berlijn worden ingezet, zullen deel gaan uitmaken van de vloot van deze start-up, die zich in korte tijd heeft onderscheiden als leider op het vlak van autodelen bij onze Oosterburen.
Miles Mobility heeft aangekondigd dat het voorbereidingen treft om meer dan tienduizend 100% elektrische voertuigen van de Volkswagen-groep te bestellen, waaronder Audi's, Seats en VW's. Het bedrijf is strijdvaardig, en heeft als doel om "het grootste autodeelplatform in Europa te worden". Ambitieus...
Om nieuwe klanten te aan te trekken zullen de diensten van Miles Mobility worden aangeboden op het mobiliteitsdienstenplatform van Volkswagen, dat blijft bestaan. Dit platform krijgt echter een nieuwe dimensie door de recente overname van Europcar door de Duitse autobouwer. Op termijn wil de Duitse autoreus het gebruik van zijn voertuigen diversifiëren over verschillende mobiliteitsdiensten, "van autodelen voor een paar uur tot huren voor meerdere maanden," zoals Europcar mogelijk maakt, aldus het persbericht van VW. Een win-win situatie waardoor het Duitse bedrijf een voet in deze sector kan houden zonder financiële averij op te lopen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...