Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De P1800 is terug. Met een nieuw en ietwat nostalgisch prototype geeft Volvo een indicatie van zijn toekomstige stijlrichting. Het is een gladde en elegante geworden die goed zou passen in het gamma van de Zweedse constructeur.
Thomas Ingenlath, de nieuwe senior vice president design van Volvo Car Group, legt uit: “Ook al is de nieuwe XC90 een volledig ander type wagen, de link tussen beide zal onmiskenbaar zijn bij de lancering volgend jaar.” De inspiratie? Een zwevend radiatorrooster, koplampen met led-lampen in de vorm van een T en gladde oppervlakken zonder franjes. Zweedse elegantie, met andere woorden.
In het interieur neemt het multimediasysteem de vorm aan van een groot aanraakscherm (portretformaat). Opnieuw Thomas Ingenlath: “We integreren connectiviteit in onze auto's zodat de rijervaring zowel leuker als veiliger wordt." Waarom veiliger? Volvo ambieert namelijk een volledig autonome auto. In eerste instantie met autonome besturing vanaf 2014 en tegen 2020 zelfs auto’s met technologie om volledig zelfstandig te rijden.
Onder de motorkap neemt Volvo afscheid van de traditionele vijfcilinder-in-lijn. In de plaats daarvan vinden we een viercilinder turbo met compressor, gekoppeld aan een elektromotor op de achteras. Het vermogen en koppel zijn een V8 waardig: 400 pk en 600 Nm.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.