Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Bij de naam GTDi verwacht je niet meteen een benzinemotor. Trouw aan de downsizingfilosofie levert de motor de prestaties van een 2,5-liter vijfcilinder (de grote specialiteit van het merk), maar met een lager verbruik en minder emissies.
Voor deze nieuwe motor hebben de ingenieurs niet op een techniek meer of minder gekeken. Directe injectie, turbo, veranderlijke inlaat: kortom, alle ingrediënten voor een gezonde motor zijn aanwezig. Met 203 pk bij 6.000 toeren en een koppel van 300 Nm tussen 1.750 en 4.000 toeren is de motor erg bereidwillig. Bij een stevige trap op het gaspedaal haalt hij dankzij de overboost zelfs 320 Nm.
Aanvankelijk monteert Volvo de motor in drie modellen: de S80, V70 en XC60. HIj wordt gekoppeld een manuele of een automatische versnellingsbak met zes verhoudingen. Onder de kap van de S80 en met automatische versnellingsbak bedraagt het verbruik 8,3 l/100 km. Het gaat hier trouwens om een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling of Powershift in Volvo-jargon.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!