Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Na een lichte opfrissing van de topmodellen S80, V70 en XC70, ontfermt Volvo zich over zijn middenklassers, de S60, V60 en XC60. Het recept is hetzelfde: een nieuw front, een aangepaste uitrusting en een lager verbruik.
De 60-modellen worden alom geprezen om hun elegantie en krijgen een kleine opknapbeurt. Het betreft vooral de voorkant met onder meer nieuwe koplampen. De XC60 zegt het zwart vaarwel en kleurt de aanzetstukken nu in dezelfde kleur als het koetswerk. In het interieur vermelden we de personaliseerbare instrumenten (zoals in de V40) en de optionele sportzetels met meer zijdelingse steun. Volvo weet hoe het goede zetels moet ontwerpen!
Net als zijn grotere broers profiteert de S60 van een nieuw infotainmentsysteem met internettoegang via 3G/4G of gsm. Je kunt webradio’s beluisteren, het navigatiescherm in 3D bekijken, een parkeerplaats zoeken, enzovoort. Voor een veilig gebruik heeft Volvo ook stembediening voorzien.
Met de D2-dieselmotor (115 pk) ziet de S60 zijn verbruik dalen tot 4 l/100 km (106 g CO2/km). De automaat vraagt één gram en 0,1 liter meer. De V60 begint bij 4,1 l/100 km en 109 g/km. De automatische versnellingsbakken zijn zuiniger dan vroeger. En Volvo plaats nu ook schakelpaletten achter het stuurwiel.
De 60-modellen zijn uitgerust met een hele reeks elektronische rijhulpsystemen: een systeem dat auto’s in de dode hoek opmerkt, detectie van voetgangers, een automatische rem, een verkeersbordenlezer, radarsensors achteraan om te waarschuwen voor tegemoetkomend verkeer van opzij, enzovoort. Ook een verwarmde voorruit en permanente grootlichten die automatisch overschakelen op dimlichten behoren tot de uitrusting.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!