Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Volvo heeft zijn V60 Plug-in Hybrid een R-Design-sausje gegeven. We zien geen enkele technische aanpassing, maar hij krijgt gespierdere allures.
Volvo concentreerde zich dus op stijldetails: de grille, de diffuser achteraan en de specifieke velgen zijn de ingrediënten van dit recept. In het interieur verschijnen sportzetels, inzetstukken in aluminium en een dakhemel in Antraciet. Alleen maar schone schijn?
Het is meer dan dat, want hoewel de techniek niet veranderde levert ze nog altijd een pak pk’s en Newtonmeters. De vijfcilinder diesel ontwikkelt 215 pk en een koppel van 440 Nm, terwijl de elektromotor (aan de achteras) op zijn beurt 68 pk en 200 Nm voorziet. Even uitrekenen en je begrijpt dat deze mooie Zweed geen nood heeft aan extra vermogen.
Dankzij de herlaadbare batterijen kan dit model tot 50 km helemaal elektrisch rijden en haalt hij een gemiddeld verbruik van 1,8 l/100 km. Perfect om je buurman de mond te snoeren mocht hij commentaar hebben op jouw mooie auto.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.