BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Vijf wetenschappers van de universiteit van Florida denken luidop na over een systeem waarbij elektrische auto’s elkaar stroom kunnen lenen tijdens het rijden. Een auto met een lege batterij zou tot bij een model met een hogere laadstatus kunnen rijden waarna ze aan elkaar worden gekoppeld via een robotarm. Ze zouden dan rijdend elektriciteit kunnen doorgeven. De uitvinders zouden daarnaast grote batterijvrachtwagens op de snelweg laten rijden die als mobiele laadpunten kunnen dienen. Op die manier kunnen EV’s langer doorrijden zonder dat ze moeten stoppen om op te laden en komen ze dus ook toe met een kleinere batterij. Vandaag lijkt dit concept onmogelijk in de praktijk te brengen, omdat het levensgevaarlijk is om twee auto’s met elk een eigen bestuurder vast met elkaar te verbinden. In een toekomst met autonoom rijdende voertuigen kan het wel een oplossing zijn, zeker wanneer er zelfrijdende taxi’s komen waarvoor elke minuut stilstand overeenkomt met verloren inkomsten.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...