Vooruitgang voor de Astra V8 Coupes !

  • Piette François
  • 21 mei 2001
Opel kijkt ernaar uit om nog meer vooruitgang te boeken bij de derde wedstrijd van de Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) in Oschersleben op 20 mei. “Voor de wedstrijd op de Nürburgring hadden we enkele veranderingen op de Astra V8 Coupe aangebracht,” zegt Opel Motorsport baas Volker Strycek, “maar het ontwikkelingsproces is verre van volledig.” Op de Nürburgring scoorde Opel Junior Timo Scheider Opel’s eerste punt van het seizoen, terwijl teamcollega Michael Bartels naar het einde van de race de hele meute gedurende vier ronden aanvoerde. Bij Opel Euroteam zette Alain Menu de snelste raceronde op de tabellen. Strycek: “De rondetijden laten zien dat we een aanzienlijke stap voorwaarts hebben gezet.” De verdere ontwikkelingen moeten de Opel-piloten in staat stellen zo vlug mogelijk weer vooraan mee te strijden. “Na de ronduit teleurstellende start van het seizoen hebben we de Astra onder de loep genomen en elk detail van A tot Z onderzocht. We hebben zo een enorme hoeveelhied extra data en metingen kunnen verzamelen, maar gezien het korte tijdsbestek tussen de races hebben we nog niet alle voorziene wijzigingen op de wagens kunnen aanbrengen,” legt Strycek verder uit. De vele uren die in de windtunnel en achter de computers werden doorgebracht bewezen alvast hun dienst op de Nürburgring. De eerste wijzigingen werden aangebracht op de veer/schokdemper-combinaties, terwijl extra deflectoren de aerodynamica verbeterden. “Je kon het verschil meteen merken aan het stuur en de tijden bewezen dat we in de goede richting aan het werken zijn,” aldus Joachim Winkelhock (Opel Team Holzer). Winkelhock klom op naar een vierde plaats in de kwalificatierace maar zag zijn moeite teniet gedaan toen hij een rempunt miste. Manuel Reuter (Opel Team Phoenix) had zo mogelijk nog een slechtere dag: ook hij wist heel wat plaatsen goed te maken, maar ging van de baan en crashte hard tegen de vangrails. “De impact was enorm, maar gelukkig werd Manuel niet ernstig gewond,” vertelt Volker Strycek. “Op het eerste zicht leek het of de wagen rijp voor de schroothoop was, maar nader onderzoek wees uit dat de veiligheidskooi nog helemaal intact was. Dit bewijst meteen hoe sterk de huidige generatie toerwagens wel is.” Bron : Opel

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km