BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Volkswagen maakt zijn Golf alweer wat veelzijdiger. Na de Passat Alltrack in 2012 wordt nu ook de Golf Variant getransformeerd in een 'halve' terreinwagen.
Een Golf die er wat stoerder uitziet, dat is eigenlijk niet nieuw. Al in 1990 presenteerde Volkswagen op basis van de Golf II de Country, een verhoogde 4x4-versie die zijn tijd wellicht iets te ver vooruit was en snel weer uit productie verdween. Nadien kwam er nog wel een CrossGolf op basis van de Golf Plus, maar dat was meer een schoonheidsoperatie dan een geloofwaardig terreinvoertuig.
De nieuwe Golf Alltrack, die Volkswagen voorstelt op het salon van Parijs en vanaf de lente van volgend jaar verkoopt, biedt wel een duidelijke meerwaarde. Dit is de tweede Alltrack van Volkswagen, na de Passat. Het recept is hetzelfde. De ontwerpers vertrokken van een Golf Variant die ze 20 mm meer bodemvrijheid gaven en in een stoerder pak staken.
Niet meteen zichtbaar is de 4Motion-vierwielaandrijving, die ervoor zorgt dat de achterwielen komen helpen als de vooras verzadigd is. Volkswagen heeft ook een elektronisch sperdifferentieel en variabele krachtverdeling tussen de wielen van dezelfde as gemonteerd. Door het Offroad-rijprofiel in te schakelen, remt de Golf Alltrack vanzelf op hellingen, reageert het gaspedaal anders en zijn de ABS-remmen beter geschikt om in moeilijk terrein te rijden.
Kortom, op licht terrein trekt deze Golf Alltrack zich wel uit de slag en ook liefhebbers van paarden of caravans worden bediend. Hij kan namelijk lasten tot 2.000 kg trekken met de 2.0 TDI-motor van 184 pk. Andere mogelijkheden zijn de 1.6 TDI (110 pk), de 2.0 TDI met 150 pk en de (gloednieuwe) 1.8 TSI met 180 pk.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...