MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Beter doen dan de onklopbare Duitse berlines is lange tijd een obsessie geweest bij Renault. De R25 was op de goede weg, maar met de Safrane wilde Renault nog beter doen. En om de Duitsers te kloppen, wat kan je dan beter doen dan… een beroep doen op de Duitsers? Renault schakelde Hartge en Irmscher in voor de motor en de assemblage.
Omdat de basis een Safrane Quadra was, was vierwielaandrijving standaard. Dat zorgde voor een degelijk weggedrag. Onder de motorkap zat een drieliter V6, die de Duitsers voorzagen van twee turbo’s, goed voor een vermogen van 268 pk. Renault had er meer uit kunnen krijgen, maar de Fransen wilden een comfortabele berline, geen sportwagen. De manuele vijfversnellingsbak was de enige mogelijke transmissie. De gepeperde Safrane kon Audi’s en BMW’s ongerust maken: een topsnelheid van 250 km/u en 0-100 km/u in 7,2 seconden.
Het van het was zonder twijfel de Baccara-afwerking, die het interieur van leder voorzag, een automatische klimaatregeling met twee zones, verwarmde zetels, een gestuurde ophanging en zelfs… een elektrisch verstelbaar stuur.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...