Testen

Dichter bij de sterren

Voor de komende mooie dagen op de markt gebracht, levert de Peugeot 207 CC het bewijs van ernst in het ontwerp en uitvoering ten behoeve van een verhoogd rijplezier.
  • Piette François
  • 01 maart 2007
  • Peugeot
Voor- en nadelen
  • Aangename mechanica
  • Afwezigheid van parasiete geluiden
  • Overtuigende veiligheid aan boord
  • Uitzicht
  • Verzorgd interieur
  • Afwezigheid van een 6 doos
  • Hoge prijs
  • Hogere prijs
  • Hoog verbruik (thp)
  • Lage voorruit
  • Uitsluitende tweeplaats
Ah, het genot van een cabrio ! Bij de eerste zonnestralen, drukt men simpelweg op een knop en de sensaties worden onmiddellijk vermenigvuldigd. Het zachte parfum van de natuur dringt ons te binnen en de weg wordt plezier. De 207 CC biedt eveneens de voordelen van een coupé & cabrio versie en vertoont zichzelf multifunctioneel. Hoge temperaturen zijn niet echt nodig om van de verse lucht te genieten, zijn windscherm beschermt uw nek, zijn airconditioning past zich aan het klimaat aan en een parfumverdelen bedekt eventuele onaangename buitengeuren. Opvolger van de 206 CC die, met zijn 17 000 verkochte exemplaren in België & Luxemburg, de beste verkoop is van zijn segment, heeft deze 207 toch veel troeven te vertonen. Met name zijn lijn, die charmanter is dan de vorige 206 CC. Dynamischer en ineengedrongen, verschilt hij zich eveneens van de berline versie door zijn verlaagde wagenhoogte. Dit vertaalt zich door verbeterde sensaties dankzij de zetels die dichter bij de grond liggen. Opgelet : voor de grotere van meer dan 1,80 m, zullen zij de ver gebogen voorruit van dicht kunnen bekijken ! Gebaseerd op het plezier, zou deze Française zich, volgens de voorzieningen van het merk, even goed moeten verkopen in diesel als in benzine. Men moet toegeven dat zijn nieuwe motoren, ontstaan door een partnership tusssen PSA en BMW niet zonder bekoring staan. Met een cilinderinhoud van 1600 cc, zullen 88 kW zich ontwikkelen in de atmosferische versie, en 110 kW in de turbo versie. Voor de baanverslijters, zal de «klassieke» 1.6 HDI, 80 kW uitgeven. Aangename leefbaarheid Indien de algemene lijn verleidelijk is, is de binnenkant het niettemin. Al werd deze van de berline overgenomen, kan de bekleding een lederen interieur ontvangen, enige voorbehouden optie voor deze CC. In deze configuratie, werden de zetels, het stuur en het dashboard voorzien van een héél mooi vel. De samenvoeging van twee kleuren zijn eveneens mogelijk, wat een zekere klasse biedt, maar ook een dynamisme aan het geheel. Voor de rest, vindt men er de uitstekende ergonomie van de 207 in terug, die standaard voorzien werd van twee verchroomde veiligheidsbogen, die zich bij ongeval ontplooien. Vanaf de basisversie werden ook vijf airbags voorzien om de inzittenden goed te beschermen. En wat met het dak ? Samengesteld uit twee delen, trek hij zich in tot 10 km/u, in 25 seconden. Intern gebouwd bij Peugeot, laat deze een capaciteit van 187 l toe eens hij in de koffer zit. Wat twee kleine soepele bagage’s toelaat, zonder meer. Uitstekend roetswerk Op de weg verrast de 207 CC ons door zijn uitstekende strakheid zonder enig geluid, zowel met open als gesloten dak. Net zoals de berline, vertoont het koetswerk zich scherp zonder geeft geen verrassingen. Goed aan het asfalt «vastgeplakt», biedt deze Française ons véél plezier door zijn gezond karakter. Voor de fun, verkies een benzineversie die dynamischer is dan de diesel, die soms wat peps tekort heeft om deze 1413 kg weg te voeren. Heel (te ?) ruisloos verspreidt de CC zijn plezier in de loop van de kilometers, dit alles in volledige spaarzaamheid. Vanaf 18 800 € in benzine en 20 950 € in diesel.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Manufacturer. Source ©: Peugeot.

Aanbevolen tests voor jou

Meer tests
3,6 /5 Test: Smart #3, praktischer, maar minder leuk

Test: Smart #3, praktischer, maar minder leuk

De elektrische SUV-coupé Smart #3 is meer dan zomaar een afgeleide van de #1. Maar maken zijn unieke kenmerken hem beter, of net minder leuk dan zijn kleine broertje?

3,7 /5 Test: Lotus Emira, de Cayman-killer?

Test: Lotus Emira, de Cayman-killer?

De Lotus Emira krijgt naast zijn V6 nu ook een viercilinder onder de kap, meer bepaald de 2 liter-turbo uit de Mercedes-AMG A 45. Maakt dat de laatste sportwagen op benzine van Lotus interessanter, of net minder aantrekkelijk?

4,0 /5 Test: Porsche Macan, even geslaagd als EV?

Test: Porsche Macan, even geslaagd als EV?

De Macan wordt volledig elektrisch in zijn nieuwe generatie. Laten we zien of deze sportieve SUV met batterijen en zonder uitlaten ons even enthousiast maakt achter het stuur.

4,1 /5 Test: Dacia Duster, knappe kop zonder dikke nek

Test: Dacia Duster, knappe kop zonder dikke nek

Voor deze derde generatie zoekt de Duster het hogerop en krijgt hij een gespierde look. Maar is hij zijn DNA van simpele en betaalbare SUV verloren?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km