Audi
De Audi Q7 en Q8 plug-inhybrides zijn er nog steeds als 55 en 60 TFSI e quattro en hebben een respectievelijke vanafprijs van 79.230 euro en 87.350 euro.
Mobiliteit evolueert snel. Laten we zien hoe innovatie in deze sector de manier verandert waarop we voor vervoer betalen, meer gemak biedt en een duurzame toekomst op gang helpt.
De klassieke traditie van een auto bezitten, hem voltanken met brandstof en hem onderhouden is snel aan het veranderen. Mijn voorspelling voor de toekomst is dat al deze stappen volledig vervangen zullen worden door de opkomst van moderne mobiliteitsoplossingen.
Deze innovatieve evoluties in de transportsector zoals ritdiensten, carsharing, micromobiliteitsdiensten en de nakende opkomst van autonome voertuigen zorgen voor een radicale verandering in onze manier waarop we voor transport betalen.
Traditioneel gezien betekent het bezitten van een wagen ook terugkerende kosten: brandstof, parkeren, verzekering en regelmatig onderhoud. Maar er is een belangrijke verschuiving bezig. In onze steden en randstedelijke gebieden beslissen steeds meer mensen dat ze geen eigen auto meer nodig hebben. Ze vervullen hun mobiliteitsbehoeften met ritdienstbedrijven zoals Uber, of ze hebben een abonnement op een andere mobiliteitsdienst zoals Poppy of Sharenow. Dat betekent dat ze enkel betalen voor mobiliteit wanneer ze het nodig hebben.
Tegelijkertijd gebruiken steeds meer mensen, zowel in als buiten de stad, leasing en huurdiensten om hun persoonlijke mobiliteit te garanderen. Of het nu een bedrijfswagen is of een personal lease, een maandelijks all-inbedrag zorgt voor voorspelbaarheid en beter budgetbeheer. Sommige innovatieve bedrijven bieden ook een mix tussen leasing en een abonnementsdienst (zoals Cluno in Duitsland, Cazoo in het VK of Autonomy in de VS).
Gebruiksgemak en flexibiliteit zijn belangrijke drijvers voor de verandering naar nieuwe mobiliteitsvormen. Onze huidige stedelijke leefgebieden maken het steeds moeilijker om een auto te bezitten door hoge parkeerkosten en een gebrek aan ruimte. Daarom zijn mobiliteitsoplossingen volgens behoefte een natuurlijke keuze geworden voor velen.
Dit zou niet mogelijk geweest zijn zonder naadloze betalingsoplossingen zoals mobiele portefeuilles en contactloze betalingen. Nooit meer zoeken naar wisselgeld voor de parkeerautomaat of papieren facturen voor huurauto’s bijhouden, een simpele tik of scan brengt je nu naar waar je moet zijn.
Het gaat ook niet enkel meer om van punt A naar B te gaan. Het gamma aan persoonlijke mobiliteitsoplossingen omvat nu ook diensten als EV-laden, kilometerverzekering en zelfs slimme parkeeroplossingen. Apps en platforms (zoals Smoov voor laadpalen, ByMiles voor verzekering in het VK en 4411 voor parkeren in België) worden continu op poten gezet om te voldoen aan deze wensen, waardoor mobiliteit meer geïntegreerd is dan ooit.
De transformatie van hoe we mobiliteit zien en ervoor betalen gaat niet enkel om gemak. Door onze afhankelijkheid van een eigen auto te beperken ten voordele van gedeelde mobiliteit, zetten we een stap richting een kleinere koolstofafdruk. Minder auto’s op de weg betekent minder file, minder uitstoot en een verschuiving naar duurzamere steden. Bovendien halen deze veranderingen ook druk weg van het openbaar vervoer en kunnen ze leiden tot een eerlijkere verdeling voor stedelijke mobiliteitsoplossingen. Er zijn al bedrijven die zijn begonnen met experimenten waarbij ze consumenten tonen hoeveel CO2 ze besparen door alternatieve transportmiddelen te gebruken (bijvoorbeeld Strava voor het tracken van je fietsritten tijdens woon-werkverkeer).
Of je nu geld wil besparen, je ecologische voetafdruk wil beperken, of gewoon wilt genieten van een soepeler woon-werkverkeer: de innovaties op het gebied van mobiliteitsbetalingen zullen zeker impact hebben op je dagelijks leven. Deze nieuwe verschuivingen gaan over meer dan enkel gemak, ze vertegenwoordigen een grotere evolutie in onze aanpak van stedelijk leven en duurzaamheid. Omarm de verandering en maak deel uit van de oplossing.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Audi Q7 en Q8 plug-inhybrides zijn er nog steeds als 55 en 60 TFSI e quattro en hebben een respectievelijke vanafprijs van 79.230 euro en 87.350 euro.
Verrassing! Met een vanafprijs van 210.350 euro is de volledig elektrische Folgore de minst dure Maserati GranCabrio!
Dit rode exemplaar van de originele NSX uit 1991 werd gebruikt door de legendarische F1-coureur als persoonlijke wagen.
De Renault Captur 2024 heeft een vanafprijs van 20.250 euro en kan rekenen op drie uitrustingsniveaus en drie verschillende benzinemotoren.