5 boeiende weetjes over de Mercedes-Maybach S-Klasse

De Duitse limousine innoveert op elk vlak.
  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 19 november 2020
  • Lancering

5 boeiende weetjes over de Mercedes-Maybach S-Klasse

Wanneer het gaat over luxewagens, denk je meteen aan Rolls-Royce of Bentley, twee Britse constructeurs die leiders zijn in deze materie. Maybach, het luxelabel van Mercedes, zal misschien minder snel in je opkomen, maar is nochtans even geloofwaardig in dit domein als zijn rivalen.

5 boeiende weetjes over de Mercedes-Maybach S-Klasse

De Mercedes-Maybach S-Klasse op basis van de nieuwste S-Klasse wil de meest luxueuze en de meest hightech limousine ter wereld zijn. De weelderige uitrusting laat zich onmogelijk in een paar regels samenvatten, dus hebben we er 5 opvallende weetjes over geselecteerd die heel specifiek zijn voor dit model en die elke liefhebber van automobiel schoon moet kennen.

1. Heel exclusieve uitvoering: als optie kan je kiezen voor een tweekleurige uitvoering zoals op de foto’s. Deze mogelijkheid is enkel beschikbaar op de Maybach en vergt liefst een week werk om te worden aangebracht.

5 boeiende weetjes over de Mercedes-Maybach S-Klasse

2. Twee ‘tronen’ achterin: deze Duitse limousine is in de eerste plaats bedacht rond de passagiers op de achterbank. De stoelen daar zijn ongeëvenaard. Ze zijn elektrisch verstelbaar en uitgerust met voetsteunen en een opklapbankje en kunnen zowel verwarmen, ventileren als masseren. Een première: de massagefunctie gaat tot aan de hals van beide passagiers.

5 boeiende weetjes over de Mercedes-Maybach S-Klasse

3. Klank zonder gelijke: de statige auto heeft een geluidsinstallatie van de jongste generatie. Dankzij liefst 30 luidsprekers en een resonator in de stoelen worden melomanen met een vierdimensionaal effect verwend wanneer ze naar hun favoriete concerto luisteren. Een première.

5 boeiende weetjes over de Mercedes-Maybach S-Klasse

4. Resoluut hightech: vandaag moet elke zichzelf respecterende limousine vol multimedia zitten. Uiteraard is dat ook hier het geval, met niet minder dan vijf schermen: een instrumentenbord van 12,3 duim, een verticaal centraal scherm van 12,8 duim, twee schermen van 11,6 duim achterin en een kleiner van 7 duim in de middenarmsteun achterin

5. Op zijn hoede: dankzij de functie Pre-Safe Impulse Side kan de Mercedes-Maybach S-Klasse zichzelf 8 centimeter omhoog tillen vlak voor een zijdelingse impact met behulp van de intelligente ophanging E-Active Body Control. Op die manier wordt de schade bij een aanrijding langszij beperkt.

5 boeiende weetjes over de Mercedes-Maybach S-Klasse

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Daimler AG.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km