Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Skoda licht eindelijk het doek van zijn nieuwe Scala. In afwachting van een eerste testrit zijn dit zeven opmerkelijke details over Skoda’s nieuwe wapen.
Met de Scala wil Skoda een versnelling hoger schakelen. En al zeker een trapje hoger staan. De naam ‘Scala’ komt uit het Latijn en betekent ‘trap’ of ‘trede’. Skoda wil daarmee “een stap vooruit in het compacte segment”.
De Skoda Scala is het eerste Europese model dat het opschrift “Skoda” op de achterklep in plaats van het klassieke ronde logo. Dat zien we onder meer ook bij Porsche.
Bij Skoda houden ze wel van breaks. De Scala kiest echter voor een eigen interpretatie, want zijn ‘normale’ versie leunt al dicht aan bij een break, dankzij het derde zijruitje. Zo combineert hij een dynamische en praktische stijl.
Met 4,36 meter is hij iets groter dan een Volkswagen Golf (4,26 meter) en een Peugeot 308 (idem) en sluit hij aan bij de afmetingen van de Renault Mégane (4,36 meter) en Opel Astra (4,37 meter).
Je kunt 467 liter kwijt in de koffer van de Scala zonder de zetels neer te klappen. Een Renault Mégane biedt 335 tot 402 liter, afhankelijk van de uitvoering. De Opel Astra houdt het op zijn beurt op 370 liter.
De Vision RS, die als conceptmodel de Scala voorafging, was een plug-inhybride. Maar Skoda bevestigt die aandrijving nog niet: begin 2019 debuteert de Scala als benzine en diesel, met een CNG-versie later dat jaar.
De praktische aspecten worden natuurlijk niet vergeten: zo is er een wegklapbare trekhaak die elektrisch onder de achterbumper verdwijnt, en zijn er de paraplu’s in de achterportieren en ruitenkrabber in de klep van de brandstoftank.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.